تبليغات X
هیتر صنعتی
فن سانتریفیوژ
چاپ مقاله
خرید گیفت کارت
صرافی
علم ثروتمندی و موفقیت
تاريخ : 29 شهريور 1396 | 7:49 | نویسنده : مدیر | بازدید : 38

مهارت گفتگو­در­خواستگاری



شناخت به وسیله گفتگو کمکی برای افراد است تا زمینه و پایه های ازدواج موفق را پی ریزی کنند. برای رسیدن به این شناخت، لازم است هر دو طرف مهارتهای گفتگو را بیاموزند. تا دچار شناخت سطحی و احساسات زودگذر نشوند این مهارت ها عبارتند از:

اهمیت فن بیان در­خواستگاری

خواستگاری یک جلسه بین خانواده ها برای نشان دادن علاقه به ایجاد یک رابطه جدی بین پسر و دختر هر یک از خانواده هاست. در این جلسه یا جلسات خانواده ها تصمیم میگیرند که آیا پسر و دختر می توانند یک زن و شوهر خوب برای همدیگر باشند یا خیر. معمولا نظر خانواده دختر و پسر اهمیت زیادی برای سر گرفتن یک ازدواج دارد. چه­خواستگاری­سنتی باشد چه پسر و دختر از قبل با هم آشنایی داشته باشند و دلشان بخواهد که با هم زندگی مشترک تشکیل دهند, اما نقش­فن بیان­در­خواستگاری­چیست؟

از آن جا که معمولا خانواده ها برای شناخت یکدیگر و عروس یا داماد شروع به معرفی خانواده خود میکنند اینکه به بهترین نحو این معرفی را انجام دهند از اهمیت بسزایی برخوردار است. به هر حال نوع معرفی تاثیر زیادی در گرفتن جواب مثبت یا منفی خانواده ها خواهد داشت.

­

­

حتما خانواده های زیادی را می شناسید که بدلیل اینکه نتوانستند در جلسه­خواستگاری­به خوبی خود و پسر یا دخترشان را معرفی کنند شانس ازدواج آن ها را از بین برده اند. مهارت فن بیان در جنبه های مختلف زندگی ما نقش بزرگی دارد ,حتی در­خواستگاری. در زیر نکاتی را در خصوص فن بیان درخواستگاری­بیان می کنیم.

­

مقاله مرتبط:رازهای متقاعد کردن اطرافیان


در جلسه­خواستگاری­، چگونه صحبت کنیم ؟


­­­­با توجه به اهمیت گفتگو می توان از قبل سؤالات را بر روی کاغذ نوشت تا هنگام صحبت کردن، مطالب فراموش نگردد.

نکته: برخی به ضبط جلسات گفتگو به شکل صوتی و تصویری اقدام میکنند که این امر هم خالی از اشکال نیست، زیرا ممکن است در این گفتگوها برخی مسائل خصوصی خانوادگی و در مواردی اسراری ذکر شود که ضبط آنها در هر دو خانواده نگرانی هایی را ایجاد کند.


­در­خواستگاری­دروغ نگویید و اغراق نکنید

کسی که قرار است به نمایندگی خانواده صحبت کند نباید دروغ بگوید و یا در مورد عروس یا داماد اغراق کند” مشک آن است که خود ببوید” .اکثر افراد توانایی تشخیص دروغ را دارند. زیادی تعریف کردن از خانواده ی خود حس خوبی به خانواده روبرو نمی دهد و ممکن است به اصطلاح تو ذوقشان بخورد !



­ازپرسیدن سوالات بی ارزش خودداری کنید

بهتر است از پرسیدن سؤالات بی ارزش و بی اهمیت مثل: رنگ و غذای مورد علاقه و ... در جلسات اولیۀ گفتگو خودداری کرد، چون در اکثر این موارد افراد سعی میکنند سلیقه های خود را شبیه به فرد مقابل بیان کنند.

­

از پرسیدن سوالات نامناسب خودداری کنید

­

نکته: البته سلیقه های افراد اهمیت دارند اما مهم این است که نگاه ها، تفکرات، باورها و ... بررسی شوند که آیا هم سو، هم جهت و هم سنخ می باشند یا نه.

­

مقاله مرتبط:چگونه با اعتمادبه نفس ­و خوب صحبت کنیم؟

­

حرف هایتان را یکی کنید

این واقعا بد است که داماد یک حرف بزند و خانواده اش حرف دیگر. سعی کنید قبل از آمدن به­خواستگاری­با هم در مورد تمامی مسائل و سوالات احتمالی خانواده عروس مثل وضعیت شغل ,مسکن, مدت زمان عقد و … صحبت کنید. در آن طرف عروس خانم هم باید بدون خجالت تمامی انتظاراتش از مرد زندگی آینده اش را با خانواده خود در میان بگذارد. مثلا خانواده عروس نگویند مادیات برای دختر ما اهمیتی ندارد در حالی که عروس خانم اصلا این اعتقاد را ندارد !
­


تمامی افراد حاضر در­خواستگاری­را معرفی کنید

اگر خانواده ها از قبل با هم آشنایی ندارند و یا افراد غریبه ای در جمع حضور دارد کسی که نماینده گفتگو در­خواستگاری­است باید حتما تمامی افراد و نسبت هایشان را معرفی کند, قبل از اینکه خانواده عروس یا داماد بخواهند که آن افراد را معرفی کند.

­


وقت­خواستگاری­را در نظر بگیرید

معمولا برای جلسات اول­خواستگاری­یک ساعت کافیست. سعی کنید زیاد از مسائل حاشیه ای صحبت نکنید و صحبت هایتان باید کوتاه و کامل باشد. اگر نیاز به صحبت بیشتری دارید با نهایت احترام درخواست جلسه دیگری کنید.خوش رو و خوش برخورد باشید.

­

مقاله مرتبط:چگونه­فن بیان قوی­داشته باشیم؛ 7 راه علمی برای جلب توجه دیگران

­باید انتظار داشت که سؤالات استاندارد، از پیش تعیین شده دارای جوابهای مشخص باشد

زیرا هر کس مطابق با ذهنیت و تصورات خود به سؤالات جواب میدهد.
ممکن است برداشت فرد مقابل از یک مفهوم، با برداشت شما از همان مفهوم مغایرت داشته باشد و عدم توجه به این نکته، در آینده مشکلاتی را ایجاد نماید. پس بهتر است در چنین مواردی قبل از طرح سؤال از فرد مقابل، در مورد این گونه مفاهیم توضیح خواسته و سپس سؤال اصلی را مطرح کنید.
نظر شما در مورد قناعت در زندگی چیست » : به عنوان مثال: قبل از این که سؤال شود
به نظرشما قناعت یعنی چه » : پرسیده شود.


­توجه کنید که هنگام جواب دادن به سؤالات حتماً باید خودتان را در موقعیت سؤال قرار دهید

و هیچ گاه پدر، مادر، برادر و خواهرتان را به جای همسرتان در موقعیت قرار ندهید.

نکته: شاید دیر آمدن پدرتان به منزل برای شما خیلی مهم نباشد و شما در مقابل آن هیچ عکس العملی نشان ندهید. ولی یقیناً در مورد همسرتان چنین نخواهد بود. ­بنابراین هنگامی که از شما پرسیده میشود اگر همسرتان دیر به منزل بیاید چه عکس العملی نشان میدهید؟ نباید همسر را جای پدر قرار داده و همان عکس العملی را که در مقابل دیر آمدن پدرتان دارید، مطرح کنید.

جوگیر نشوید

کسی که در­خواستگاری­به نمایندگی از خانواده عروس یا داماد صحبت میکند باید مراقب باشد که جو گیر نشود. وعده وعیدهایی که می داند هرگز اتفاق نمی افتد را بازگو نکند و یا جهت تلافی کردن حرف کسی از خانواده مقابل چیزی را نگوید که به آن اصلا معتقد نیست.





امتیاز : 3


طبقه بندی: فنون بیان،
,

تاريخ : 27 شهريور 1396 | 8:01 | نویسنده : مدیر | بازدید : 60

رازهای متقاعد کردن اطرافیان


کارى کنید که هر کسى درخواستتان را برآورده کند

اگر از این روشهاى مطمئن براى جلب همکارى در هر زمان، هر مکان و تقریبًا براى هر کارى استفاده کنید، مىتوانید به آن هدف برسید.

­این روشها ده عامل را شامل مىشوند که بر کمک کردن یک شخص به شما یا رد کردن مؤدبانه درخواستتان، تأثیر مى گذارند:

1.­­ ­مؤلفة زمان­
2.­­ ­رابطة متقابل­
3.­­ ­بىتفاوتى تماشاگر
4.­­ ­خلق روحیه­
5.­­ ­بی تفاوتى یا همدلى­
6.­­ ­شباهت­
7.­­ ­هماهنگى درونى­
8.­­ ­متقاعد کردن­از طریق نمونه ها و الگوها
9.­­ ­قدرت پافشارى­


اگر نیاز دارید کارى در آیندة نزدیک انجام شود، موقعى از شخص موردنظر درخواست کمک کنید که نگران کارى دیگر نباشد. اگر درخواستتان براى کارى است که الزام نیست فوراً انجام شود، آن را تا حد امکان زودتر مطرح کنید، یعنى در دورترین زمان تا موقعى که باید آن کار را انجام دهد. باانجام دادن کارى براى او، قانون عمل متقابل را به کار بگیرید. »هدیة« شما مىتواند وقت شما، توجهتان یا حتى سرتکان دادن یا تحسینى کوچک باشد. با بیشتر کردن مسئولیت شخصى، جلوى بی تفاوتى را بگیرید. براى این کار به او بگویید که از هیچ کس دیگر نمىتوانید کمک بخواهید.­

­

مقاله مرتبط:چگونه دیگران را متقاعد کنیم


درخواستتان باید شامل سه جزء باشد:

­الف) به طور کامل مشخص کنید چه مى خواهید­
ب) اوچگونه از طریق برآورده کردن خواستة شما، به نحوى احساس خوبى خواهد داشت­
ج) سهولت نسبى انجام آن کار براى او

­

اگر شرایط شما نتیجة بى کفایتى خودتان باشد، بى تفاوتى درپى خواهد داشت نه همدلى. روى بخش هایى از گرفتاری هایتان که نتیجة کوتاهى خودتان نبوده اند، تأکید کنید. خودپندارهاش را تغییر دهید تا این ایده را بپذیرد که کمک به شما با شخصیتش سازگار است. دیدن اشخاص دیگرى که »کار درست را انجام مىدهند« تمایل ناهشیارى را براى انجام همان کار برمى انگیزد. او را به دیدن کسانى که در موقعیت هاى مشابه کمک کرده اند، وادارید یا فقط داستان آنها را برایش تعریف کنید. پژوهش ها نشان داده اند که اگر به دلیل­موفقیت­شما احساس تهدید کند، از همکارى اش برخوردار نخواهید شد. موقعیت را طورى شرح دهید که در آن، هر ِ دوى شما در راستاى هدفى مشترک کار مى کنید و هر دو برنده اید.­

­

رازهای متقاعدکردن اطرافیان

­


تکرار درخواست از همه مهمتر است. مردم در بسیارى از مواقع ­فقط به این دلیل نه مىگویند که راحت است و به گفتن آن عادت دارند. پافشارى روى درخواست خود ـ بر اساس این قانونها ـ هر فرصتى را براى جلب همکارى در اختیارتان خواهد گذاشت.

­

کارى کنید که هر کسى هر چیزى را درک کند

­دو راز بزرگ براى توضیح دادن هر چیز پیچیده اگر مى خواهید کسى با چیزى موافقت کند یا قبول کند که کارى ً را انجام دهد، قاعدة نخست این است که باید درک کند دقیقا دربارة چه چیزى حرف مى زنید و به طور مشخص از او چه مى خواهید. اما با تلفیق این دو شیوه مى ً توانید ­تقریبا هر چیزى را براى هر کسى توضیح دهید.

نخست این که باید شخص را از نظر اطلاعات اشباع کنید. براى این که مطلبى سخت و دشوار را به راحتى توضیح دهید، باید قبل از پرداختن به جزئیات، اول شرح مختصرى از کل قضیه ارائه کنید. توضیح دادن جزئیات بدون مطمئن شدن از این که آن شخص مفهوم یا همان تصویر بزرگتر را درک مىکند، مثل کنار هم چیدن پازل بدون اطالع از تصویر آن است. آنهایى که درک درستى از یک ً ّ تصورى از تصویر بزرگتر نیز ندارند. موضوع ندارند، معموال دومین عامل براى مطمئن شدن از این که آن شخص درکتان مى کند، به انتظار مربوط مىشود. انتظارات خود ما و انتظارات دیگران نقش مؤثرى در نحوة درک اطلاعات و در نتیجه عملکردمان دارند.

اگر مى خواهید کسى موضوعى را بفهمد، این نکته را منتقل کنید که از او انتظار دارید مسئله را درک کند، و فهمیدن آن مسئله ساده است. استفاده از تشویق و ترغیب در طول مسیر نیز به حفظ عالقة او براى فهمیدن و درک کردن کمک خواهد کرد.

­

مقاله مرتبط:15 راز افرادی که­متقاعد کردن­دیگران را خوب بلدند

­

کارى کنید و طوری­متقاعد­کنید­که هر کسى شما را به خاطر هر چیزى ببخشد­

ببینیم روانشناسى چگونه مىتواند به ما کمک کند تا به سرعت به گذشت و بخشش دست یابیم. اگر توضیحتان دربارة کار نادرستى که کردهاید بر اساس شرایطى باشد که خارج از کنترل شما بودهاند، شخص با نظر بسیار مساعدترى نسبت به آن واکنش نشان مى دهد.

اگر شرایط خارج از کنترل شما نبوده است.یعنى آن اتفاق به کلى کار خودتان بوده است

­آنوقت ً حتما مسئولیت کامل کارهایتان را بپذیرید. عذرخواهى تان باید صادقانه و صریح باشد. ارائة توضیح دقیق دربارة شرایط، برخالف کلیات مبهم و نامشخص، در کم کردن خشم شخص بسیار مؤثر است. به او بگویید که آماده اید با تمام پیامدهاى رفتارتان روبه رو شوید و آنها را بپذیرید، و سرنوشتتان در دست اوست.­

باید احساس قدرتش را زنده کنید. توضیح دهید که چگونه شرایط به وجود آورندة رفتارتان هرگز ممکن نیست در آینده تکرار شود. اگر ً ترس، بخشى از انگیزة شما بوده است؛ حتمابه طور دقیق شرح دهید که اعمالتان چگونه ریشه در ترس داشته اند. نشان دهید که اعمالتان هیچ کدام از منافع یا مزیتهاى پیشبینى شده را در پى نداشته اند.

یک فرآیند چهار مرحله اى وجود دارد که موفقیت در دستیابى به بخشش فورى و کامل را تضمین خواهد کرد.­

­

مقاله مرتبط:مهارت های ارتباطی و فن بیان در بازاریابی

­

چگونه شخصى بی ‏ادب ونفرت انگیز را به بهترین دوست خود تبدیل کنید

­نظر مساعد هر کسى را بى‏ درنگ جلب کنید! هر وقت کسى با شما بى ادبانه یا بى رحمانه رفتار مىکند، دلیل رفتارش همیشه یکى از این چهار مورد است:­


اول، تصور مى کند شما از او متنفرید.­
دوم، از جانب شما احساس تهدید مى کند.­
سوم، با همه بى رحمانه رفتار مى کند.­
چهارم، براى متنفر بودن از شما دلیلى به دستش داده اید.­


اگر دلیل اول، دوم یا سوم، علت رفتار نامناسب اوست، به خواندن ادامه دهید تا با راهکار روانشناختى عالى و بسیار مؤثرى براى مساعد کردن نگرش هر کسى نسبت به خودتان آشنا شوید:­

­

رازهای متقاعدکردن اطرفیان

اول مطمئن شوید که مشکل، نگرش خودتان نیست. اگر انتظار ً رفتارهاى او را داشته باشید که شخصى از شما بدش بیاید، احتمال بر اساس این دیدگاه تحریف شده تفسیر خواهید کرد. به شخص سوم بگویید که این شخص را به راستى دوست دارید، تحسین مى کنید و یا برایش احترام قائلید. با این کار از قانون محبت متقابل بهره خواهید برد. با ابراز عالقه به او، زودتر باعث علاقه مند شدن او به خودتان خواهید شد تا این که تمام وقتتان را صرف تالش براى واداشتن او به عالقه مند شدن به خود کنید.


دربارة چیزهایى که در آنها سهیم هستید و اشتراک داریدـ ایده ها، ارزش ها، افکار و جزآن ـ صحبت کنید. او شما را بر اساس نوع احساسى دوست دارد که باعث مى شوید نسبت به خودش داشته باشد. ممکن است بهترین انسان دنیا باشید، اما اگر باعث شوید احساس بى اهمیتى و حقارت کند، از شمامتنفر خواهد شد.

­




امتیاز : 3


طبقه بندی: فنون بیان،
,

تاريخ : 26 شهريور 1396 | 7:45 | نویسنده : مدیر | بازدید : 28

با این 20 ترفند­زبان بدن­اطرافیان را به سمت خود­جذب­کنید


ذهن آدمی همواره به دنبال قضاوت کردن است. این ویژگی ما در فرایند تکامل باعث بقای ما شده است. ما در یک چشم به هم زدن قضاوت می‌کنیم:

آیا این فرد تهدیدی برای جان من است؟
آیا این فرد جذّاب است؟
آیا این فرد برای بقای (اجتماعی) من فایده‌ای دارد؟

به این غریزه توجه کنید، اما بدون شناخت بهتر فرد، هرگز تحت تاثیر آن عمل نکنید. ترفندهای زیر به شما کمک خواهند کرد تا به شیوه‌هایی رفتار کنید که دیگران برداشت خوبی از رفتار شما داشته باشند.
این بخش منحصرا درباره‌ی­زبان بدن­نیست، بلکه این نگرش‌ها به طور ناخودآگاه بر زبان­بدن­شما تأثیر خواهند گذاشت.


احساس امنیت کنید و از خود اطمینان نشان دهید

این نگرش آنقدر مهم است که باید یک مقاله‌ی کامل را به آن اختصاص داد. شما نمی‌توانید 100٪ اوقات از این نگرش برخوردار باشید. به‌علاوه، قطعا مواردی هست که مطمئن به نظر نرسیدن به شما مزیت دوست‌داشتنی بودن را می‌دهد، اما نگرش عنوان شده روی هم رفته درست است.

دو نکته را باید در این خصوص در نظر بگیرید:

­سعی کنید مسائل ناراحت‌کننده را برطرف کنید: برای من پوست بد یک مسئله بود که آن را برطرف کردم.


مسئله‌ی دیگر انتخاب لباس بود که آن را با به همراه بردن یکی از دوستانم هنگام خرید، حل کردم.همه لایق احترام هستند، مگر غیر از این ثابت شود.
در اینجا نیز، با احترام گذاشتن به دیگران یا چیزی به دست می‌آورید یا اصلا چیزی را از دست نمی‌دهید. این به آن معنا نیست که تمام روز باید تملّق کسی را بگویید، بلکه به این معنا است که نباید کسی را از سر باز کنید یا کاری کنید که احساس کم‌اهمیت بودن داشته باشند.

مقاله مرتبط:23 ترفند­زبان بدن­که شما را دوست‌داشتنی می‌کند


همه را دوست بدارید، مگر ثابت شود لیاقتش را ندارند

غریبه‌ها استحقاق این را دارند که به آنها فرصت اثبات حقانیت‌شان را بدهید. در دنیای ما هر کس می‌تواند چیزی باشد که در ظاهر نیست. من انسان‌های نفرت‌انگیزی را دیده‌ام که در ظاهر، مهربان به نظر می‌رسیدند و میلیاردرهایی که مثل کودکان هیجان‌زده رفتار می‌کردند.­
فرد نفرت‌انگیز یا میلیاردر هیچ کدام از دیگری «بهتر» نیستند. اما بودن در کنار یکی من را ناراحت و بودن در کنار دیگری به من احساس لذت و اشتیاق می‌دهد.


صاف اما راحت بایستید

برای یافتن یک حالت بدنی مثبت، موارد زیر را دنبال کنید:

1. پاهایتان را هنگام ایستادن به عرض لگن‌تان باز کنید.

2. قد خود را تا جای ممکن بالا بکشید، تصور کنید از سر در حال کشیده شدن به بالا هستید.

3. حالا این حس بلند بودن را حفظ کنید، اما شانه‌هایتان را شل کنید

4. گردن‌تان را سفت نگه ندارید و به سرتان طوری زاویه بدهید که برای نگاه‌ کردن در چشمان فردی با قد متوسط مجبور نباشید به بالا یا پایین نگاه کنید.

­


چند توصیه:

هنگام حفظ حالت­بدن، تا جای ممکن راحت باشید.

  • باد به سینه‌تان نیاندازید. قفسه سینه باید صاف باشد، درست مانند وقتی که روی زمین دراز کشیده‌اید.
  • شانه‌هایتان را کمی به عقب بکشید.
  • صاف بنشینید، اما خشک نباشید

وقتی شروع به صاف نشستن کنید، خواهید دید که جثه‌‌ی اغلب افراد، با صاف ننشستن کوچک می‌شود. وقتی با این حالت صاف پشت میز می‌نشینید، فورا احساس بلند بودن خواهید کرد. پشت‌تان را صاف، اما تا جای ممکن راحت نگه دارید.


خنده‌های واقعی دور چشم‌ها را چین و چروک می‌اندازد!

وقتی پای خنده وسط باشد، دهان می‌تواند دروغ بگوید اما چشم‌ها نه! خنده‌های واقعی به چشم‌ها می‌رسند و پوست دور چشم را برای ایجاد “چین و چروک پنجه کلاغی” چروکیده می‌کنند. آدم‌ها غالبا لبخند می‌زنند تا آن‌چه را واقعا در فکرشان است و احساس می‌کنند، پنهان کنند،

­

زبان-بدن

بنابراین بار دیگر که می‌خواهید بدانید لبخند مخاطب‌تان واقعی است یا نه، به چرو‌ک‌های گوشه‌ی چشم‌های‌اش نگاه کنید. اگر چین و چروکی در آن‌جا ندیدید، آن لبخند می‌خواهد چیزی را از شما پنهان کند.


آرام باشید

هنگامی که اضطراب دارید، این احتمال وجود دارد که سرعت­صحبت کردن­و تکان های بدن تان افزایش پیدا کند. «پیتر اکونومی» یکی از متخصصین و مدیران موفق در این باره می نویسد: “در چنین زمانی بهتر است اندکی حرکات خود را آرام تر کنید. زمانی که در حرکات خود دقت بیشتری کنید، توانایی شما برای انجام آنها نیز افزایش پیدا می کند. ذهن نیز به خوبی از این روند آگاهی دارد.”

­

زبان-بدن

­

بنابراین بهتر است نفس عمیقی کشیده، آرام باشید و بر روی حرکاتی که انجام می دهید، تسلطی عامدانه داشته باشید. با این کار در زمان مواجه شدن با دیگران، معتمد به نفس و مقاوم تر به نظر خواهید آمد.
هنگامی که اضطراب دارید، این احتمال وجود دارد که سرعت صحبت کردن و تکان های بدن تان افزایش پیدا کند. «پیتر اکونومی» یکی از متخصصین و مدیران موفق در این باره می نویسد: “در چنین زمانی بهتر است اندکی حرکات خود را آرام تر کنید. زمانی که در حرکات خود دقت بیشتری کنید، توانایی شما برای انجام آنها نیز افزایش پیدا می کند. ذهن نیز به خوبی از این روند آگاهی دارد.”

بنابراین بهتر است نفس عمیقی کشیده، آرام باشید و بر روی حرکاتی که انجام می دهید، تسلطی عامدانه داشته باشید. با این کار در زمان مواجه شدن با دیگران، معتمد به نفس و مقاوم تر به نظر خواهید آمد.


فرد مقابل را محور قرار دهید.

به ویژه زمانی که در یک جمع و یا چند نفر قرار دارید و می خواهید با کسی صحبت کنید تمرکز خود را روی او قرار دهید و او را محور قرار دهید. این مسئله از اهمیت زیادی برخورد دار است. زمانی که این فرد به شما نزدیک می شود، تمام­بدن­خود را متوجه به او نگه دارید نه فقط صورت خود را ! مثلا به طور کامل برگردید و به سمت او بایستید.

­

زبان-بدن


از بی قراری شدیدا خود داری کنید.

این بی قرار می تواند شامل ضربه زدن با خودکار به روی میز، بازی با کاغذ، تکان دادن پا و … می شود. هیچ چیزی بدتر از این در ملاقات ها نیست زیرا این پیام را به فرد مقابل انتقال می دهد که از دیدار با او خرسند نیستید و حوصله شما سررفته است یا طرف مقابل شما را کلافه و عصبی کرده است.

­

زبان-بدن

­

سعی کنید آرام باشید و این حس آرامش را نیز به طر مقابل انتقال دهید.

­





امتیاز : 3


طبقه بندی: فنون بیان،
,

تاريخ : 23 شهريور 1396 | 8:47 | نویسنده : مدیر | بازدید : 91

­

اعتماد به نفس­در مکاتب مادی و­روانشناسی­غرب به معنای خود اتکایی است؛ اما باید توجه داشت که نیروی جسمی و روانی هر­انسانی­محدود است و در نتیجه درجه امیدواری او نیز محدود است بر خلاف بینش الهی.

کسانی که از ایمان به خدا، بی بهره اند تا موقعی که در بن بست گرفتار نشده اند، مرد کار و فعالیت هستند، اما همین که در بن بست ها قرار گرفتند حالت یأس و نا امیدی به آنها دست می دهد و در چنین شرایطی­اعتماد به نفس، نمی تواند روان آنها را از اظطراب و نگرانی حفظ کند.اما کسانی که به­خدا­ایمان و اعتماد دارند، هرگز دچار یآس نمی شوند.

­

در این متن قرار است 7راه برای تقویت­اعتماد به نفس­به شما پیشنهاد بدهیم. لطفا ما را تا پایان همراهی کنید.

  1. اعتماد به نفس­- جسورانه و جذاب صحبت کنید

سخنرانان خوب، با­اعتماد به نفس، با ثبات و با یک ریتم مناسب صحبت می‌کنند. آنها یاد گرفته‌اند در صحبت کردن تأثیرگذارتر باشند، به جای اینکه حین سخنرانی تپق بزنند و گیر کنند، شمرده حرف می‌زنند و بین صحبت‌هایشان مکث می‌کنند.

  • یک لحن جسورانه، جذاب و در عین حال مؤدبانه برای صحبت کردن انتخاب کنید تا­اعتماد به نفس‌­شما­را نمایش بدهید. این‌ طوری عزت نفس‌تان بیشتر می‌شود و به خودتان ایمان می‌آورید. برای اینکه جدی به نظر برسید، خیلی هیجان‌زده و عصبی نباشید و زیادی نخندید. اگر مردم حس رهبری را در شما ببینند به صحبت‌هایتان بیشتر توجه می‌کنند.

­

اعتماد-به-نفس


  1. اعتماد به نفس­- تلاش نکنید باهوش و زیرک به نظر برسید

اینکه کسی بخواهد باهوش و زیرک به نظر برسد امری کاملا طبیعی است. بسیاری از ما تمایل داریم در قالب کسی ظاهر شویم که به اصطلاح این کاره است و حرفی برای گفتن دارد. ولی بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند برای رسیدن به این منظور باید سِیلی از اصطلاحات نامفهوم و کلمات پیچیده را به ذهن مخاطبانشان روانه کنند که تا حالا اصلا به گوش کسی نخورده است. ولی احتمالا زمانی که دریابید در واقعیت انسان‌ها دوست دارند با آنها واضح و شفاف صحبت شود، حتما متعجب خواهید شد.

استفاده از ادبیاتی که با آن راحت هستید به شما کمک می‌کند جریان سیال ذهن خود را راحت‌تر سازمان‌دهی کنید. در این حالت دیگر نگران نخواهید بود که باید کدام مترادف تجملی و پیچیده را برای واژه‌های مختلف به کار برید. تلاش برای تظاهر به هوش از طریق به کارگیری واژه‌های پیچیده و نامفهوم نه تنها شما را به هدفتان نمی‌رساند بلکه سبب می‌شود در حین صحبت به لکنت دچار شوید، مضطرب و مردد شوید یا حتی به اشتباه بیفتید.


  1. اعتماد به نفس­- از انتقادها به عنوان سکوی پرش استفاده کنید

تقریبا­هیچکس از اینکه مورد انتقاد قرار بگیرد لذت نمی‌برد. انتقاد معمولا برای تمام ما ناخوشایند و آزاردهنده است و در اغلب موارد هم آنها را نابجا می‌دانیم. ولی اگر قصد دارید در طول مباحثه تاثیر ماندگاری از خود به‌ جا بگذارید، هیچگاه در مواجه با کلمات نامناسبِ دیگران تسلیم نشوید.

اگر انتقادات دیگران را به مسئله‌ای شخصی تبدیل نکنید، همین انتقادات فرصت بزرگی را برای پیشبرد گفت‌وشنود در اختیار شما قرار می‌دهند. احتمالا بسیاری از شما به این گزاره منتقد هستید و تصور می‌کنید عدم مواجهه شخصی با انتقاد دیگران در عمل چندان هم آسان نیست. شاید حق با شما باشد، ولی خوشبختانه در این بخش از مقاله روش ساده‌ای را معرفی می‌کنم که شما را به یک انتقادپذیر حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.

پیش از هر چیز تنش را خنثی کنید. در بسیاری از موارد منتقد به جای انتقاد کردن تنها قصد دارد دشنام‌های خود را در پوشش یک انتقاد به ظاهر سازنده پنهان کرده و به واسطه

­

آن خود را به طور کامل تخلیه کند. در چنین شرایطی بهتر است با منتقد خود همدلی و او را درک کنید. به عنوان مثال در جواب او از این عبارت استفاده کنید: «تو داری میگی که… (در ادامه جمله‌ی خود، عین انتقاد او را تکرار کنید)»

در قدم دوم باید تهدید را به فرصت تبدیل کنید.

کلام خود را اینگونه ادامه دهید: «به نظرم متوجه شدم که چرا همچین برداشتی کردی، احتمالا من نتونستم منظور خودم رو واضح بگم.» استفاده از این روش فرصت دوباره‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد تا ایده‌ی خود را بسط دهید.


  1. اعتماد به نفس­-­به صدایی که در سرتان فکرهای منفی را تکرار می‌کند توجه نکنید

وقتی دچار تردید می‌شوید یک لحظه بایستید و گوش کنید. به آن صدای کوچک منفی در درون‌تان توجه کنید و ببینید این صدا واقعا صدای کیست؟ صدای والدین‌تان؟ صدای بچه‌های زورگوی مدرسه؟ مجموعه‌ای از صداهای متنوع زیاد، مربوط به زمان‌ها و اشخاص مختلف؟ یک چیز مسلم است: این صدای خودانتقادگر درونی در اصل صدای شما نیست. ممکن است خودش را طوری جا زده باشد که فکر کنید هست، ولی این صدا واقعا مربوط به شما نیست.

­

بمب اعتماد به نفس

­

­

­

­

­

­

­

­

­

­

­

­

­

به خودتان بگویید: این صدای من نیست! بعد آن را به چالش بکشید و به تدریج سعی کنید کاملا آن را نادیده بگیرید.


5-­اعتماد به نفس­- یک تصویر قوی از خودتان بسازید

صرفِ متقاعد کردنِ خودتان به اینکه می‌توانید کاری را انجام بدهید برای رسیدن به خودباوری کافی نیست.

خودباوریِ حقیقی زمانی به دست می‌آید که به تدریج بتوانید به درجه‌ای برسید که خودتان را در حال آرامش اجتماعی ببینید؛ در حالی که کاری را که می‌خواهید شروع کرده‌اید، کتابی که را می‌خواستید نوشته‌اید و یا هر چیز دیگری را که لازم بوده باور داشته باشید انجام داده‌اید و همان آدمی شده‌اید که می‌خواستید.

این عادت را برای خودتان به وجود بیاورید که هر روز چند دقیقه بنشینید و چشم‌هایتان را ببندید و خودتان را ببینید که با قاطعیت، آرامش و قدرت رفتار می‌کنید. این تمرین تصویرسازی قوی به این معنی است که شما می‌توانید از خودتان یاد بگیرید که چطور­اعتماد به‌نفس­و خودباوری داشته باشید، و طوری عمل کنید که شانس موفقیت‌تان به حداکثر برسد. تصور کنید دارید خودتان را در تلویزیون می‌بینید. بعد آن «شما»یی که در تلویزیون است یادتان می‌دهد که چطور با خودباوری عمل کنید. خواهید دید که هر چه بیشتر این تمرین را تکرار کنید، بیشتر شبیه آن آدمی می‌شوید که در صفحه‌ی تلویزیون می‌بینید.


  1. اعتماد به نفس­- در لحظات سختی و پریشانی، دقایقی را با خود خلوت کنید­.

سعی کنید عوامل مولد نگرانی تان را پیدا کرده و درصدد رفع آن عوامل برآیید. اجازه ندهید افکار منفی به ذهنتان هجوم بیاورد. خود را دلداری بدهید و تصمیم بگیرید تلاش های خود را از سر بگیرید.


  1. اعتماد به نفس­-­در حین صحبت، ژست یک فرد قدرتمند را داشته باشید

اینکه دیگران با توجه به ژست و نحوه‌ی ایستادن شما، میزان­اعتماد به‌ نفس‌­شما­را درک کنند، نه یک راز و ترفند محرمانه، بلکه یک حقیقت آشکار است. ولی با وجود تاثیر قابل توجه حالت قرارگیری بدن بر احساس شخص از خود، اغلب افراد به این نکته‌ی کلیدی توجه نمی‌کنند.

­

اعتماد-به-نفس

می کودی­(Amy Cuddy)­از جمله پژوهشگرانی است که این پدیده را مورد بررسی قرار داده و نحوه‌ی تاثیرگذاری آن را در قالب یکی از سخنرانی‌های مشهور خود در همایش­TED­ارائه داده است. او طی آزمایشات خود از گروهی از داوطلبین درخواست کرد قبل از انجام یک مصاحبه‌ی پراضطراب یک ژست قدرتمند به خود بگیرند. برای درک میزان سختی این مصاحبه، در نظر بگیرید که مصاحبه‌کننده مردی با ظاهری ترسناک بود که می‌توانست در هر شرایطی حالت خنثی و بی‌احساس صورت خود را حفظ‌ کند.

از گروه دوم درخواست شد که­پیش از مصاحبه ژستی ضعیف به خود بگیرند (شانه‌های افتاده، بازوهای جمع شده، سر پایین و غیره).کودی پس از مصاحبه از بزاق داوطلبین خود نمونه‌برداری کرد تا میزان هورمون‌های بدن هریک را مورد بررسی قرار دهد. نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل نمونه‌ها حاکی از آن بود که میزان هورمون تستسترون در داوطلبین گروهی که ژست قدرتمند داشتند، به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته‌ بود. تستسترون هورمونی است که به شما کمک می‌کند در مواجهه با موقعیت‌های تنش‌زا حس غلبه و قدرت داشته‌ باشید. در مقابل در گروهی که از ژست ضعیف استفاده می‌کردند، میزان هورمون کورتیزول به میزان قابل توجهی افزایش پیدا‌ کرده‌ بود. کورتیزول هورمونی است که سبب می‌شود در برابر تنش‌های محیطی حساس‌تر باشید.


نکته:

به قابلیت های خود ایمان و­اعتماد به نفس­داشته باشید و به خاطر بسپارید حتی یک «به دانه» با آن که­ کوچک است، خواص درمانی قابل توجهی دارد.





امتیاز : 3


طبقه بندی: فنون بیان،
,

تاريخ : 20 شهريور 1396 | 18:11 | نویسنده : مدیر | بازدید : 353

مهارت های ارتباطی و­فن بیان­در بازاریابی:

­

کسانی که به دنبال کسب موفقیت در بازاریابی هستند باید مهارت های­فن بیان­خویش­را تقویت کنند. به کمک مطالعه و تجربه می توانید به طور حرفه ای مهارت های­فن بیان­در بازاریابی را کسب کنید و ­یا آن ها را بهبود ببخشید..


1-اهمیت­فن بیان­در بازاریابی

توانایی­فن بیان­و صحبت کردن با مخاطبان برای موفقیت بسیار ضروری است و البته خوب صحبت کردن می‌تواند احترام و توجه دیگران را به دنبال خود داشته باشد. با توجه به این توصیفات به این نتیجه می‌رسیم که ارزشمندترین دارایی انسان ذهنش می‌باشد. یکی از گرانبهاترین مهارت‌ها، توانایی در خوب فکر کردن و بیان واضح پیام است؛ این مهارت بیش از هر مهارت دیگری به پیشرفت هر فرد کمک زیادی می‌کند.

البته باید به این مورد توجه کنید که برای خوب صحبت کردن و­فن بیان­باید اعتماد بنفس خود را افزایش دهید. قطعا خوب صحبت کردن و­فن بیان­در جمع در تمام مراحل زندگی به شما کمک خواهد کرد اما تنها اعتماد بنفس کافی نیست و دلایل مهمتری برای یادگیری­فن بیان­وخوب صحبت کردن با مخاطبان وجود دارد. هر چه بهتر و ترغیب کننده‌تر صحبت کنید خودتان را بیشتر از هر وقتی دوست خواهید داشت زمانی که یاد می‌گیرید به نحوی تاثیر گذارتر از قبل صحبت کنید، تصور ذهنیتان از خودتان بالا می‌رود پس هر چه تصور ذهنیتان مثبت‌تر باشد عملکردتان خیلی بهتر خواهد شد.

اگر بتوانید یک حسّ فوق العاده در مشتریان خود ایجاد کنید، حتی در شرایط بد اقتصادی هم می‌توانید از رقیب های خودتان جلو بزنید.

­عامل مشترک در تمام کسب و کارها در رضایت مندی مشتری، ارتباط مناسب با مشتریان است.

­اگر به هر طریقی با مشتریان خود ارتباط دارید، بدون شک مهارت‌های ارتباطی و­فن بیان­در ارتباط با مشتری می‌تواند تغییری شگرف در کسب و کار شما ایجاد کند.


2- صدای واضح در­فن بیان

بسیاری­از فروشنده ها در موقع صحبت با مشتری بگونه ای حرف می زنند که مشتری متوجه صحبت آنها نمی شود.مشکلات عمده ای که دیده می شود شامل سرعت زیاد صحبت، لهجه داشتن، جویده حویده شدن برخی از حروف و کلمات است.

  • بهترین گزینه برای حل این مشکل ضبط صدا و گوش دادن به صحبت های خودتان و حذف مواردی که مشکل داشته اید.
  • راه حل بعدی تمرین شمعک است، برای اینکار باید وسیله ای به ارتفاع حدود 1.5 تا 2 سانت (مانند هسته خرما) را بین دندانهای جلو بگذارید و بلند بلند متنی را بخوانید، این کار کمک می کند دهان شما بیشتر باز و بسته بشود و به ادای کامل کلمات عادت کنید و به مرو صدای شما صدای واضح و بهتری می شود.

البته این تمرین ها نیازمند تکرار و ممارست برای­فن بیان­قوی است.


­ 3-سرعت کلام در­فن بیان


برخی افراد خیلی آرام صحبت می کنند و برخی خیلی تند.
در فروشندگی نحوه و سرعت صحبت ما بستگی به سرعت صحبت مشتری دارد یعنی اگر مشتری سریع حرف می زند ما هم سریع صحبت می کنیم و اگر کند حرفه می زند ماهم با آرامش و اهسته صحبت می کنیم.

با توجه به سرعت بیاان مشتری بااو صحبت کنید

­


رعایت کردن این نکته می تواند منجر به ایجاد اعتماد بین فروشنده و مشتری شود.

3-برای­فن بیان­قوی ،با اعتماد به‌ نفس صحبت کنید

اِاِ…، سلام به همگی…، اسم من، اِاِ…، امینه.
متأسفانه باید بگویم کسی به ادامه ی این سخنرانی گوش نمی کند. این مثال نشان می دهد که چگونه نداشتن اعتماد به‌ نفس به­فن بیان­همه‌چیز لطمه می‌زند، مخصوصا به صدای‌تان.احساس کنید حرفی که می‌زنید، متعلق به خودتان است. با تمام اعتماد به‌ نفسی که در دنیا وجود دارد، صحبت کنید. فرض کنید می خواهید با کاراته‌بازی، تعدادی بلوک محکم را بشکنید. اندکی تردید باعث می‌شود به جای بلوک ها دست‌های شما بشکنند.


مقالات مرتبط :­مبهوت کردن افراد­|­فن بیان­|­فن بیان قوی­|­با اعتماد به نفس بالا صحبت کردن­|­صحبت کردن صحیح­|­میقاعد کردن افراد


4-در­فن بیان­مراقب زیر و بَم صدای‌تان باشید

 کند ارتباطات بهتری برقرار کنید. می توانید بهترین اوج صدای‌تان را با گفتن «آ-ها» پیدا کنید (همان عبارتی که به جای «بله» در جواب یک دوست می گویید). شوارتز اعتقاد دارد که اوج صدای تان در هنگام صحبت کردن باید با «آ» همخوانی داشته باشد.


5- در مورد یادگیری درباره­فن بیان­و سخنرانی دونکته ­مهم وجود دارد:

با تصحیح اشتباهاتی که ایجاد می کنید، شروع کنید. برای من، اصلاح فقط دو مورد از این اشتباهات، باعث بهبود 80٪ مهارت های مکالمه و­فن بیان­من شد. اما زمانی که چند بار تمرینات را انجام می دهید و تمرکز خود را روی رفع این اشتباه ها می گذارید، بهبود را خواهید دید.



6-سرتان را بالا بگیرید تا­فن بیان­شما قوی شود

تمرین کنید وقتی با مشتریان حرف می زنید ارتباط چشمی تان را حفظ کنید. نگاه به این طرف و آن طرف نشان دهنده این است که یا اعتماد به نفس بالایی در­فن بیان­ندارید یا اینکه دارید دروغ می گویید!


مهارت های غیر کلامی

در کنار مهارت های کلامی و­فن بیان­, مهارت های غیر کلامی مانند زبان بدن می تواند به بازاریابی کمک کند.

­

طرز ایستادن صحیح


تماس چشمی و زبان بدن می تواند پیام های مهم را به مخاطبین به طور موثرتری منتقل کند. گوش دادن به حرف های مشتری به اندازه مهارت­فن بیان­اهمیت دارد
حواس‌تان به وضع نشستن یا ایستادن تان باشد
دِوُر اعتقاد دارد طرز نشستن یا ایستادن هم می تواند سخنرانی شما را تحت‌تأثیر قرار بدهد. صاف ایستادن یا نشستن به شما اجازه می دهد به خوبی نفس بکشید و صدای‌تان قدرت نفوذ بیشتری داشته باشد. کمی تکان دادن سر هم می تواند مفید باشد. اگر چانه تان را بالا ببرید و سرتان را کمی کج کنید، می توانید طنینِ صدای تان را کم کنید و در نتیجه صدای تان شفاف تر به گوش برسد. او می گوید: «اگر شانه های تان به هم نزدیک باشد و به سمت سرتان قوز داشته باشد، بخش بزرگی از قدرت بالقوه ی صدای خود را از دست می دهید.»


­7-برای سخنرانی و­فن بیان­تمرین کنید

برای تقویت قدرت و­فن بیان­باید تمرین کنید. بااینکه دیگران بارها و بارها اهمیت تمرین کردن را برای نتیجه دادن کارها توضیح داده‌اند، ما هم در مورد آن صحبت می‌کنیم. بهترین هنرمندان دوبله می‌توانند هزاران کلمه را بدون ارتکاب اشتباه بیان کنند، اما برای به‌دست آوردن این مهارت، سال‌ها زمان لازم است. تمرین باعث از بین بردن نواقص می‌شود و صداپیشه‌ها از این راه به موفقیت می‌رسند.
خیلی زود روی غلتک می‌افتید و خواندن و گفتارتان به‌هم‌پیوسته و بدون اشتباه می‌شود. به‌این‌ترتیب در وقتتان صرفه‌جویی، در کارتان پیشرفت و از مهارتتان سود کسب می‌کنید و قدرت­فن بیان­ونفوذ کلامتان را بالا می‌برید.

­





امتیاز : 4


طبقه بندی: فنون بیان،
,

تاريخ : 20 شهريور 1396 | 5:46 | نویسنده : مدیر | بازدید : 263


نحوه آداب­معاشرت­با اطرافیان

­در دیدگاه اسلامى، جامعه و­معاشرت­روابط انسانى آن، رنگ الهى و عبادى به خود مى ‏گیرد و همه جنبه ‏هاى گوناگون رفتار آدمى در جهت نیل به هدف نهایى که انسان کامل شدن است، معنا و مفهوم مى ‏یابد.­آداب معاشرت­از نظر اسلام را مى ‏توان در دو مرحله‏ى «اندیشه» و «عمل» خلاصه کرد. مرحله اندیشه به این معناست که مسلمانان باید صفحه اندیشه و نیت خود را نه تنها نسبت به برادران دینى خود، بلکه نسبت به تمام انسانها و بلکه سایر موجودات نیکو و زیبا گردانند و اندیشه خیرخواهى، دوستى و سعادت آن‏ها را در سر بپرورانند و از نقشه کشى و توطئه چینى بر ضرر آنان بپرهیزند. امام على(ع) در این مورد مى ‏فرماید: خداى سبحان دوست دارد که نیت انسان درباره همنوعانش نیکو و زیبا باشد. (شرح غرر الحکم، ج 2، ص 667)


اداب­معاشرت­بالا: چگونه ارتباط برقرار کنیم

  1. .­­ ­هیچ‌وقت بیش از 5 ثانیه مستقیما در چشم کسی نگاه نکنید و نگاه‌تان را به فرد دیگری بیندازید. تمرین این کار باعث می‌شود که به عادت تبدیل شود.
  2. ­هر فکری به ذهن‌تان خطور می‌کند را به زبان نیاورید، مراقب افکارتان باشید. با فکر حرف زدن به این معنا نیست که هر چیزی که در ذهن‌تان می‌گذرد را با بقیه در میان بگذارید، ­بعضی از افکار مناسب نیستند و می‌توانند به روابط شما با دیگران صدمات جبران‌ناپذیری وارد کنند.
  3. ­ ­ هیچ‌وقت در مورد رابطه‌ی یک فرد با دیگران، اظهارِ نظر نکنید یا آن را محکوم نسازید، برای بیشتر افراد، این یک خط قرمز مهم است و اگر این مورد را رعایت نکنید، دیگران ­فکر می‌کنند که شما به بدگویی و غیبت کردن عادت دارید که موجب دوری سایرین از شما می‌شود.
  4. ­ ­ هرگز غیبت نکنید، زیرا عملی منفی و ناشایست است و روابط بین افراد را بهم می‌زند.
  5. ­ ­ دانستن اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، عادات، علایق، مدرسه‌ی دوران کودکی، جایی که در آن بزرگ شده‌اند، وضعیت تأهل، محل زندگی،‌ رویاها یا اهدافِ کسانی که با آنها در ارتباط هستید، بسیار مهم است.
  6. ­­­­برای احوال‌پرسی، تبریک تولد یا سایر وقایع زندگی دوستان و آشنایان‌تان با آنها تماس بگیرید.

­

چگونه ارتباط برقرار کنیم

مقصود من آن نیست کـه مـردم بـاید هـمـانـنـد ربـات آداب­معاشرت­را یک به یک و مـو بـه مـو، بـرده وار رعایت و اجـرا کنند بلکه رعایت برخی آداب پسندیده بشما کمک خواهد کرد تا شان و منزلت اجتماعیتان ارتقا یابد. مـن نـکاتـی را گرداوری کرده ام که می تواند شما را از یک فرد عامی به یک انسان متشخص و جنتلمن تبدیل کند. با رعایت این نکات ساده به شما اطمینان میدهم که دیگران شما را در زمره افراد با اصل و نسب و فرهیخته قرار خواهند داد.شخصی که دیگران آرزوی­معاشرت­و شراکت با وی را دارند. و لازم به ذکر نیست کـه هـمـواره خـانـم ها از ملاقات با یک مرد متشخص خوشنود خواهند شد.

1.اداب­معاشرت­: همیشه مودب باشید


اگـر هـم از کـسی خوشتان نمی آید نیازی نیست که شان و منزلت خودتان را تا سطح اجـتمـاعی آن فرد تنزل دهید. مودب و با نزاکت بـاشید تـا بـرتـری خـود را نـسـبـت بـه آن شخص ثابت کنید.



2-اداب­معاشرت: هیچگاه دشنام ندهید­


دشنام و ناسزاگویی مطلقا ممنوع می باشد. چون نشان دهنده آن است که شما قادر نیستید برای بـیـان عقاید خودتان از واژه ها ولغات مناسبتری بهره بگیریـد. از آن گذشته لاابالیگری همیشه دور از نزاکت و ادب می باشد.



3-اداب­معاشرت: با صدای بلند صحبت نکنید­

با صدای بلند صحبت نکنید

هنگامی که با صدای بلند صحبت میکنید، بـاعث بالا بردن سطح استرس میان اطرافیان خود میگردید. بـلند صحبت کردن بیانگر آن است که شما قادر به بحث منطقی با دیگران نـیـستید و عجز شما را در استدلال معقولانه نشان می دهد و آنکه می خـواهـیـد حرف خودتان را با توسل به زور وخشونت به کرسی بنشانید . هـمـچـنـیـن بلند صحبت کردن سبب جلب توجه اطرافیان میگردد البته توجه منفی.


مقالات مرتبط:­چگونه با اعتماد به نفس بالا صحبت کنیم|راز متقاعد کردن افراد|چگونه فن بیان قوی داشته باشیم|فن بیان­|مبهوت کردن افراد


4.اداب­معاشرت:خودتان را با ظاهری تمیز و آراسته متمایز کنید


ظاهر عالی داشتن، نیمی از باکلاس بودن است. لباس‌هایی بپوشید و از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید. شما مجبور نیستید گران‌قیمت‌ترین لباس فروشگاه را به تن داشته باشید یا حتی همین لباس‌های گران‌قیمت را در یک حراجی خوب­

خریداری کنید، بلکه بهتر است به دنبال ظاهری منحصربه‌فرد و سنجیده باشید. تمیزی و بهداشت بسیار مهم است. هر روز دوش بگیرید و همیشه در جاهایی که برای اولین بار حضور می‌یابید با احساس و ظاهری تازه و شاداب حاضر شوید.


5.اداب­معاشرت­: لباس غیر رسمی نپوشید

اگر می‌خواهید برای مکانی رسمی یا نسبتا رسمی لباس بپوشید، بهتر است شرایط را به خوبی درک کنید. اگر کمی رسمی‌تر لباس‌ بپوشید، بهتر از این است که لباس‌ غیر رسمی به تن داشته باشید. ضمنا نباید برای حضور در یک محفل رسمی از لباس جین استفاده کنید. در مورد عُرف و رسوم پوشش جایی که قرار است بروید، اطلاعات کسب کنید و در صورت سردرگمی از میزبان یا دوستانی که آنها هم قرار است بیایند پرس‌و‌جو کنید.

لباس غیر رسمی نپوشید

­

6.اداب­معاشرت­: قبل از خروج از خانه، کاملا مرتب و آراسته باشید


شانه‌زدن، بستن دکمه‌ها، بستن بند کفش و… را در مکان عمومی انجام ندهید. یعنی کارهای لازم برای آماده شدن و کاملا آراسته بودن را پیش از خروج از خانه تمام کنید. قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، لباس‌تان را مرتب کنید و هیچ کدام از این‌ها را برای بیرون از خانه باقی نگذارید.


7.اداب­معاشرت­: لباس و پوشش‌تان را متناسب انتخاب کنید


پوشش‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید و با آن راحت باشید.


8.اداب­معاشرت: در همه حال خوش‌ژست باشید


بخشی از باکلاس بودن، داشتن ژستِ خوب است. کمرتان را صاف نگه دارید، به جای اینکه به پایین نگاه کنید نگاه‌تان به جلو باشد و تا جایی که می‌توانید شانه‌های‌تان را پایین نیندازید. دست‌های‌تان را روی سینه ضربدری نکنید، آنها را طرفین‌تان نگه‌ دارید تا سینه‌تان فراخ باشد. اگر سرتان را بالا بگیرید، هم احساس باکلاس بودن می‌کنید و هم باکلاس به نظر می‌رسید. وقتی هم که می‌نشینید، قوز نکنید.



9.اداب­معاشرت: متکی به خودتان باشید


شما باید با ادب و مبادی آداب باشید، اما برای خوشایند دیگران سر تعظیم فرود نیاورید. اگر این نکته را رعایت کنید، بعدها خواهید دید که چه امتیازاتی نصیب‌تان می‌شود. وقت و زمان در دسترس بودن‌تان را محدود کنید و در برخورد با دیگران برای خودتان حد و حدودی­

مشخص کنید تا آنها نیز از حریم شخصی‌تان آگاه شوند. به جای اینکه همیشه درگیر مشغله‌ها و برنامه‌های گوناگون باشید، زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا خود واقعی‌تان را بهتر بشناسید؛ این شیوه خیلی باکلاس است! دیگران شما را به‌عنوان فردی خاص خواهند دید و احترام بیشتری برای شما قائل خواهند شد.

10.اداب­معاشرت: جسور باشید


از طرز تفکر کنش‌پذیر – پرخاشگر دست بردارید؛ با این شیوه‌ی تفکر در نهایت سردرگم و دستپاچه خواهید شد. جسارت و بی‌باکی نشان‌دهنده‌ی پختگی، با فکر­

بودن و اعتمادبه‌نفس است. باکلاس بودن نیاز به تعادل فکری دارد و جسارت از اولویت‌های آن به شمار می‌رود.


11.اداب­معاشرت: تظاهر به دانایی نکنید

­

تظاهر به دانستن نکنید

وقتی در گروه یا پیش کسی هستید و صحبت در مورد موضوعی پیش می‌آید که اطلاعی درباره‌اش ندارید، مصلحت این است که بگویید در حال حاضر اطلاعی در این مورد ندارید، یا اگر می‌خواهید خودتان ادامه‌ی بحث را در دست بگیرید، درباره‌ی آن موضوع سؤال کنید و ببینید چه کسی در این مورد اطلاع خاصی دارد. این طر رفتار نه تنها بلوغ و پختگی شما را می‌رساند، بلکه نشان می‌دهد تا چه حد روشنفکر هستید. وقتی چیزی را نمی‌دانید و این عدم آگاهی را تأیید می‌کنید، دیگران احترام بیشتری به شما خواهند گذاشت.


12.اداب­معاشرت: باملاحظه و دلسوز باشید


افرادِ واقعا باکلاس، ذاتا حتی از فکر اینکه اسباب مزاحمت دیگران شوند، آنها را برنجانند، راه دیگران را سد کنند یا به هر طریقی زحمتی برای دیگران ایجاد کنند، اجتناب می‌کنند.­


یک فرد باکلاس وقتی در میان غریبه‌هاست، سرش به کار خودش گرم است و کاری نمی‌کند که دیگران معذب باشند. افرادی که واقعا باکلاس هستند، نسبت به همه مهربان و رئوف­
هستند؛ چه مدیرعامل شرکت‌شان باشد و چه پستچی یا سرایدار. اشخاص باکلاس، اسم دیگران را می‌دانند و وقتی مرتبا دیدارشان می‌کنند آنها را به اسم‌شان خطاب می‌کنند، چه دربان باشد و چه همسر رئیس. این افراد با همه یکسان رفتار می‌کنند، با احترام و نزاکت.


13. آداب­معاشرت­را رعایت کنید


تا جایی که می‌توانید از عبارات مؤدبانه استفاده کنید، مثلا بگویید: «بله مامان»، «خیر آقا» و «متشکرم». با بزرگ‌ترها مؤدبانه رفتار کنید. اگر عطسه‌تان گرفت، دستمال جلوی دهان‌تان بگیرید. در میان جمع، خورده‌های غذا را از لای دندان‌هایتان درنیاورید. انگشت‌تان را در دهان یا بینی‌تان نکنید. سر میز غذا، دست کم آداب اصلی را رعایت کنید. قبل از شروع به خوردن، روی پاهایتان دستمال بگذارید. در میان جمع خودتان را نخارانید، موهایتان را برس نزنید، آرایش نکنید یا با لباس‌تان ور نروید. همه‌ی این کارها را می‌توانید در خلوت‌تان انجام دهید، پس صبر کنید تا جای مناسبی پیدا کنید. با خنده‌های ناگهانی و پر سروصدا، سکوت را نشکنید.





امتیاز : 2


طبقه بندی: فنون بیان،
,

تاريخ : 20 شهريور 1396 | 5:45 | نویسنده : مدیر | بازدید : 122

نکات مهم در رسیدن به­موفقیت­های­ورزشی


موفقیت­ورزشی­چیست؟مطالعة حاضر با تکیه بر نظریه های سیستم­های پویا، هدف پیشرفت، انگیختگی، تمرین هدفمند، مدل اشتیاق دوگانه، و مدل خودتنظیمی، عوامل مؤثّر در­موفقیت­ورزشی­را مرور کرده­ است. نتایج مطالعة حاضر به­ شیوه­مرور تحلیلی مبتنی بر شواهد گزارش شده ­است که می­تواند در شناسایی عوامل مؤثّر در­موفقیت­ورزشی­و ویژگی­ های ورزشکاران نخبه مفید باشد. همچنین یافته ­های این مطالعه، ­برای ایجاد ابزاری جامع برای سنجش­موفقیت­ورزشی­قابل ­­استفاده خواهد بود.


تمرکز روان شناسی­موفقیت­ورزشی­در ورزش


یک­ویژگی ذهنی است که در آن فرد بر کار خاصی متمرکز شده و تمام ذهن خود را معطوف آن کار و انجام بهینه آن می کند. چنانچه ورزشکاری تمرکز مناسبی نداشته باشد نمی تواند توانایی های خود را به صورت موثر در جهت رسیدن به هدف که همان پیروزی بر حریف می باشد به کار گیرد و نتیجه مناسبی را کسب نمی کند.



به نظر شما، یک برنامه تمرینی یا یک مربی خوب و تمرینات سخت باعث­موفقیت­در ورزش می شود؟ یا عوامل دیگری نیز نقش دارند؟­برای­موفقیت­در ورزش کارشناسان و ورزشکاران موفق برای حداکثر استفاده و نتیجه از تمرینات روزانه نکات مهم و ترفندهایی را آشکار کرده اند. این نکات به ظاهر ساده، از مهمترین مسائلی است که همه ما باید به آن ها توجه کنیم.


1-­موفقیت­ورزشی­:صبور باشید


در نهایت، به یاد داشته باشید که حتی اگر این نکات را دنبال کنید، فراز و نشیب ها، شکست و پیروزی، حضورشان اجتناب ناپذیر خواهد بود. فقط صبور باشید و تسلیم نشوید. هر هدفی که دارید، ­به آن چنگ بزنید، در نتیجه شما به آن خواهید رسید.



2-موفقیت­ورزشی­:به ساعت نگاه کنید

قبلا" در خصوص بهترین زمان برای ورزش کردن مطلبی نوشته بودیم که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید. اما جیسون تئودوساکیس، فیزیولوژیست ورزش در دانشگاه پزشکی آریزونا پیشنهاد می کند: سعی کنید در زمانی که بیشترین انرژی را دارید، تمرین کنید. اگر سحر خیز هستید، فعالیت های تناسب اندام خود را در اوایل روز زمانبندی کنید، یا اگر با گذر روز، شاد و پر انرژی می شوید، فعالیت های خود را در بعد از ظهر یا عصر برنامه ریزی کنید. او معتقد است که:
تمرین کردن در زمانی که بیشترین انرژی را دارید منجر به بهترین نتایج خواهد


مقاله مرتبط:­موفقیت­|موفقیت شخصی|5 قدم تا داشتن خانواده شاد و موفق|6 مورد برای موفقیت بیشتر|ده راز موفقیت افراد ثروتمند


3-موفقیت­ورزشی­:از یک برنامه­ورزشی­مؤثر پیروی کنید

یک برنامه ورزشی مناسب داشته باشید
­

شورای ورزش آمریکا پیشنهاد 1000 مربی شخصی که دارای گواهینامه از این شورا هستند را در خصوص بهترین روش ها برای رسیدن به آمادگی بدنی را بررسی کرده است. 3 پیشنهاد مهم آن ها:

  • تمرینات قدرتی،
  • تمرینات اینتروال
  • تمرینات هوازی­


تمرینات قدرتی: حتی 20 دقیقه در روز و دو بار در هفته به قدرت کل بدن کمک می کند. تمرینات تناوبی یا اینتروال: سدریک برایانت، مدیر ارشد علمی شورای ورزش آمریکا می گوید: در ابتدایی ترین شکل آن، تمرینات تناوبی باید شامل راه رفتن به مدت دو دقیقه، دویدن به مدت دو دقیقه و تناوب این الگو در طول مدت تمرین باشد. این روش در برنامه تمرینی بسیار کارآمد و سازنده است. افزایش تمرینات هوازی: فعالیت ورزشی به مدت 60 دقیقه یا فعالیت بدنی از شدت کم به شدت متوسط مثل پیاده روی، دویدن، یا رقص نیز ­دیگر پیشنهاد این بررسی بوده است.
­


4-موفقیت­ورزشی­:خط پایین چیست؟
تمام ورزشکاران می توانند­موفقیت­را به دست آورند، زیرا این امر به تلاش برای تحقق پتانسیل شخصی خود می انجامد.





امتیاز : 2


طبقه بندی: فنون بیان،
,

تاريخ : 10 شهريور 1396 | 16:50 | نویسنده : مدیر | بازدید : 84

چگونه خوب­صحبت­کنیم؟

1-یافتن موقعیت مناسب برای­صحبت
موضوع اول در­صحبت­کردن در جمع این بود که افراد معمولاً موقعیت شناسی خوبی نداشتند؛ یعنی زمان مناسب برای­صحبت­کردن را نمی‌دانستند. بگذارید یک مثال خیلی ساده بزنم؛ ممکن است که ما یک لطفه فوق‌العاده بامزه در ذهنمان باشد، اما آیا درست است که در یک جلسه ختم راجع‌به این موضوع­صحبت­بکنیم یا مثلاً در یک سخنرانی که شرایط واقعاً خیلی خوب پیش می‌رود و سخنران قبلی یک سخنرانی حرفه‌ای و پرانرژی را داشته و یک سخنرانی انگیزشی را داشته، حالا آیا مناسب است که ما شروع کنیم به انتقاد‌های بسیار شدید و زیر سوال بردن همه چیز؟
مطمئناً این سخنرانی محکوم به شکست خواهد بود. خب پس بسیار مهم است که موقعیت را خوب بسنجیم و قبل از هر صحبتی بررسی کنیم ببینیم آیا بهترین زمان همین زمان هست یا این که نه! ما باید زمان دیگری را انتخاب کنیم برای این­صحبت؟


2-برای­صحبت­کردن اعتمادبه‌نفس داشته باشید و به دیگران هم اعتمادبه‌نفس دهید

هر وقت کسی به شما انتقاد کرد، نظراتش را در کمال آرامش بشنوید و حتی اگر نظراتش را قبول ندارید، خیلی مؤدبانه از اینکه دیدگاهش را صادقانه با شما در میان گذاشته­صحبت­و تشکر کنید. این واکنش نشان می‌دهد به خودتان مسلط هستید و از هر بازخوردی که شاید به بهبود عملکردتان بینجامد، استقبال خواهید کرد. به‌علاوه، این طرز برخورد نشان می‌دهد به اندازه‌ی کافی، عاقل هستید که بازخوردهای کاربردی را به مرحله‌ی اجرا درآورید.

همچنین یادتان باشد دیگران را به دلیل نقاط ضعف‌شان به باد انتقاد نگیرید. در عوض، با تعریف و تمجید و­صحبت­سازنده بکوشید تا روحیه‌ی همکاران‌تان را تقویت کنید. مثلا بگویید: «خیلی داری کارت رو خوب انجام می‌دی.» یا مثلا «می‌دونم که می‌تونی انجامش بدی.» دیگران با شنیدن این قبیل تأکیدات مثبت ترغیب خواهند شد که نهایت تلاش‌شان را به کار ببندند.


3-خودتان باشید و­صحبت­کنید
و سومین کاری که ما باید در­صحبت­کردن در جمع­انجام بدهیم، این است که باید خودمان باشیم، اصلاً قرار نیست که­ نقش بازی کنیم و یا کاری بکنیم که خودمان نباشیم. من یک موضوع خیلی ساده را همیشه بیان می‌کنم، می‌گویم وقتی ما در جمع صحبت می‌کنیم باید به گونه‌ای باشد که اگر یک دوست صمیمی ما را ببیند نگوید که: «اِ این چرا اینقدر متفاوت صحبت می‌کند؟؟!» نه! باید کاملاً واقعی باشد و حس بکند که دوستش است که مثل همیشه در حال­صحبت­است – و موضوع فقط کمی رسمی است.


4-اطلاعات زیادی برای­صحبت­داشته باشید
اما موضوع بعدی که می‌خواهم در مورد آن­صحبت­بکنم این است که راجع به هر موضوعی که می‌خواهیم­صحبت­بکنیم اولاً اطلاعات بسیار زیادی داشته باشیم؛ یعنی تا حد ممکن اطلاعات داشته باشیم و دوم این که اطلاعات ما واقعاً موثق باشد.
فرض کنید در یک جمع قرار می‌گیرید و یک داستان یا یک رویداد را­صحبت­و تعریف می‌کنید یا یک خبر را بازگو می‌کنید! بعد یک نفر در جمع بلد می‌شود و می‌گوید که نه! این خبر که یک شایعه بود و همه خبرگزاری‌ها آن را نقض کرده‌اند و یا این داستانی که گفتی یک شایعه بود و صحّت ندارد آن موقع است که حال ما واقعاً بد می‌شود و به همین دلیل است که ما باید اطلاعات واقعاً کاملی داشته باشیم.

alexa





امتیاز : 4


طبقه بندی: فنون بیان،
,